Начало см.:
http://svdrokov.blogspot.ru/2014/03/blog-post_14.html
Навыки (элементы упорядочены по степени их важности): 85 Сбор информации: Знает, как найти информацию и выявить необходимую информацию. 80 Чтение: Понимает письменные предложения и абзацы в работе, связанной с документами. 80 Организация информации: Осуществляет поиск путей для структуризации или классификации различных областей информации. 70 Инспекция продукции: Проверяет, и оценивает качество продукции. 70 Письмо: Эффективно взаимодействует с другими в письменной форме для нужд аудитории.
65 Умение правильно разбираться, и принимать решение: Взвешивает относительные издержки и выгоды от потенциального действия.
60 Менеджмент кадровых ресурсов: Мотивирует, разрабатывает, и организует людей в процессе работы, выявляет лучших людей для работы. 60 Беседа: Разговаривая с другими, эффективно доносит информацию. 55 Активное обучение: Работает с новым материалом или информацией, для последующего использования. 55 Синтез/Аналитика: Анализирует информацию для лучшего подхода к решению проблем или задач. 55 Определение проблемы: Определяет характер проблем. 50 Критическое мышление: Использует логику и анализ для установления сильных и слабых сторон различных подходов.
50 Управление материальными ресурсами: Приобретает, и видит надлежащее использование оборудования, объектов и материалов, необходимых для производства определенной работы. 45 Обслуживание потребности: Активно ищет способы, чтобы помочь людям. 45 Внимательное выслушивание: Выслушивает, что говорят собеседники, и задает вопросы по мере необходимости. 45 Координация: Регулирует действия в отношении действий других людей. 45 Планирование реализации: Разрабатывает подходы к реализации идеи. 45 Оценка идеи: Оценивает вероятность успеха идеи применительно к ситуации.
45 Тайм-менеджмент: Управляет собственным временем и временем других. 40 Определение ключевых причин: Выявляет обстоятельства, которые должны быть изменены для достижения цели. 40 Генерация идей: Создает ряд различных подходов к проблемам.
40 Мониторинг: Оценивает, насколько хорошо делает один. 35 Системы оценки: Рассматривает множество показателей производительности системы, с учетом их точность. 35 Социальная восприимчивость: Осознает реакции других, и понимает, почему они так реагируют, делают. 35 Решение об оценке: Наблюдает, и оценивает результаты решения проблемы с извлечением уроков или перенаправления усилий. 35 Анализ операций: Анализирует потребности и требования к продукции для создания видения/представления.
30 Математика: Использует математику для решения проблем. 30 Инструктаж: Обучает других, как что-то сделать. 30 Концептуальное видение: Разрабатывает образ того, как система должна работать в идеальных условиях.
30 Системное восприятие: Определяет, какие важные изменения произошли в системе или могут произойти. 25 Выбор оборудования: Определяет набор инструментов и оборудования, необходимых для выполнения работы. 25 Стратегии обучения: Использует несколько подходов при изучении или преподавании новых тем. 25 Выявление первопричин последствий: Определяет долгосрочность результатов от изменения операций. 20 Убеждение: Убеждает других подойти к вопросу по-иному. 15 Поиск и устранение неисправностей: Определяет то, что является причиной операционной ошибки, и решает, что с этим делать.
10 Управление финансовыми ресурсами: Определяет, как будут потрачены деньги, чтобы получить работу, и учитывает расходы.
10 Тестирование: Проводит тестирование для выявления, работают ли оборудование, программное обеспечение или процедуры так, как ожидалось. 10 Наука: Использует научные методы для решения проблем. 10 Технологии: Создает или адаптирует оборудование и технологии для удовлетворения потребностей пользователей. 10 Обсуждение условий: Объединяет других, и пытается примирить различия. 5 Эксплуатация и управление: Организует работу оборудования или систем. 5 Техническое обслуживание оборудования: Выполняет регламентные работы, и определяет, когда, и какой вид обслуживания необходим.
Далее без перевода. Способности (Abilities elements are ranked by importance): 75 Written Expression: The ability to communicate information and ideas in writing so others will understand. 75 Written Comprehension: The ability to read and understand information and ideas presented in writing. 70 Near Vision: The ability to see details of objects at a close range (within a few feet of the observer). 65 Oral Expression: The ability to communicate information and ideas in speaking so others will understand. 65 Speech Clarity: The ability to speak clearly so that it is understandable to a listener. 60 Oral Comprehension: The ability to listen to and understand information and ideas presented through spoken words and sentences.
60 Information Ordering: The ability to correctly follow a given rule or set of rules in order to arrange things or actions in a certain order. The things or actions can include numbers, letters, words, pictures, procedures, sentences, and mathematical or logical operations.
55 Deductive Reasoning: The ability to apply general rules to specific problems to come up with logical answers. It involves deciding if an answer makes sense. 55 Category Flexibility: The ability to produce many rules so that each rule tells how to group (or combine) a set of things in a different way.
55 Visualization: The ability to imagine how something will look after it is moved around or when its parts are moved or rearranged. 50 Memorization: The ability to remember information such as words, numbers, pictures, and procedures. 50 Inductive Reasoning: The ability to combine separate pieces of information, or specific answers to problems, to form general rules or conclusions. It includes coming up with a logical explanation for why a series of seemingly unrelated events occur together.
45 Problem Sensitivity: The ability to tell when something is wrong or is likely to go wrong. It does not involve solving the problem, only recognizing there is a problem. 35 Fluency of Ideas: The ability to come up with a number of ideas about a given topic. It concerns the number of ideas produced and not the quality, correctness, or creativity of the ideas.
35 Spatial Orientation:
The ability to know one's location in relation to the environment, or to know where other objects are in relation to one's self. 30 Originality: The ability to come up with unusual or clever ideas about a given topic or situation, or to develop creative ways to solve a problem.
30 Selective Attention: The ability to concentrate and not be distracted while performing a task over a period of time. 30 Speed of Closure: The ability to quickly make sense of information that seems to be without meaning or organization. It involves quickly combining and organizing different pieces of information into a meaningful pattern. 30 Number Facility: The ability to add, subtract, multiply, or divide quickly and correctly. 30 Mathematical Reasoning: The ability to understand and organize a problem and then to select a mathematical method or formula to solve the problem. 25 Time Sharing: The ability to efficiently shift back and forth between two or more activities or sources of information (such as speech, sounds, touch, or other sources).
25 Flexibility of Closure: The ability to identify or detect a known pattern (a figure, object, word, or sound) that is hidden in other distracting material. 25 Perceptual Speed: The ability to quickly and accurately compare letters, numbers, objects, pictures, or patterns. The things to be compared may be presented at the same time or one after the other. This ability also includes comparing a presented object with a remembered object. 20 Far Vision: The ability to see details at a distance. 20 Visual Color Discrimination: The ability to match or detect differences between colors, including shades of color and brightness. 20 Speech Recognition: The ability to identify and understand the speech of another person.
15 Auditory Attention: The ability to focus on a single source of auditory (hearing) information in the presence of other distracting sounds.
15 Peripheral Vision: The ability to see objects or movement of objects to one's side when the eyes are focused forward. 15 Night Vision: The ability to see under low light conditions. 15 Wrist-Finger Speed: The ability to make fast, simple, repeated movements of the fingers, hands, and wrists. 10 Extent Flexibility: The ability to bend, stretch, twist, or reach out with the body, arms, and/or legs. 10 Arm-Hand Steadiness: The ability to keep the hand and arm steady while making an arm movement or while holding the arm and hand in one position. 10 Static Strength: The ability to exert maximum muscle force to lift, push, pull, or carry objects.
5 Glare Sensitivity: The ability to see objects in the presence of glare or bright lighting. 5 Depth Perception: The ability to judge which of several objects is closer or farther away from the observer, or to judge the distance between an object and the observer. 5 Dynamic Flexibility: The ability to quickly and repeatedly bend, stretch, twist, or reach out with the body, arms, and/or legs. 5 Stamina: The ability to exert one's self physically over long periods of time without getting winded or out of breath. 5 Trunk Strength: The ability to use one's abdominal and lower back muscles to support part of the body repeatedly or continuously over time without «giving out» or fatiguing.
5 Explosive Strength: The ability to use short bursts of muscle force to propel oneself (as in jumping or sprinting), or to throw an object. 5 Finger Dexterity: The ability to make precisely coordinated movements of the fingers of one or both hands to grasp, manipulate, or assemble very small objects.
5 Response Orientation: The ability to choose quickly and correctly between two or more movements in response to two or more signals (lights, sounds, pictures, etc.). It includes the speed with which the correct response is started with the hand, foot, or other body parts. 5 Gross Body Coordination: The ability to coordinate the movement of the arms, legs, and torso together in activities where the whole body is in motion.
Окончание следует
Комментариев нет:
Отправить комментарий