среда, 10 октября 2018 г.

Будут ли реанимированные электронные документы из «перенаправленных папок/дел» обладать исходными свойствами? Кто гарантирует и удостоверит свойства электронных документов-инвалидов?...

В развитие поста:
http://svdrokov.blogspot.com/2018/10/blog-post_8.html 

Microsoft разобралась в проблеме октябрьского обновления Windows 10. Компания приостановила развертывание Windows 10 October 2018 на время проверки обращений отдельных пользователей и пообещала помочь восстановить пропавшие данные всем пострадавшим. Юзерам, столкнувшимся с проблемой, необходимо обратиться в службу поддержки для российских пользователей. Специалисты обладают необходимыми инструментами, которые позволят вернуть данные, сообщила пресс-служба Microsoft.

Как сообщалось ранее, в начале октября пользователи Windows 10 начали, что обновление Windows 10 October 2018 начало удалять файлы без спроса. Проблема коснулась документов, фотографий, аудио- и видеофайлов, которые, по словам некоторых юзеров, просто исчезли с компьютера. Microsoft успела выпустить исправленную версию обновления, но сейчас оно доступно только участникам программы Windows Insider…

Источник:
https://news.ru/tehnologii/microsoft-pomozhet-yuzeram-windows-10-vernut-propavshie-dannye/?utm_source=yxnews&utm_medium=desktop/

НЬЮ-ЙОРК, 10 октября. /ТАСС/. Корпорация Microsoft исправила ошибки в обновлении для операционной системы Windows 10, которые приводили к удалению личной информации пользователей. Об этом говорится в заявлении, опубликованном на сайте компании. В нем констатируется, что на прошлой неделе выпуск обновления был приостановлен. Причиной этого стало то, что очень небольшая доля установивших его людей – примерно 0,01% из них – пожаловались на исчезновение некоторых личных файлов.

В Microsoft отметили, что сотрудники компании «в полном мере расследовали все сообщения о потере данных, выявили и исправили все известные проблемы с обновлением». Во вторник корпорация вновь начала постепенно представлять обновление, первоначально лишь для некоторых пользователей. В Microsoft обещали тщательно изучить поступающие данные, прежде чем оно станет доступным для всех. Представители компании также заверили, что вводят новые функции, позволяющие более эффективно собирать информацию о неполадках, в том числе с обновлениями.

Источник:
https://tass.ru/ekonomika/5659584?utm_source=yxnews&utm_medium=desktop 

Корпорация Microsoft заявила об исправлении бага с удалением файлов пользователей из-за октябрьского обновления Windows 10. После этого началось повторное распространение апдейтов, сообщается в блоге компании. «Мы изучили все сообщения об утере данных, идентифицировали и исправили все известные проблемы и дополнительно провели внутреннюю проверку, – пишет руководитель отдела разработки, обслуживания и распространения Windows Джон Кейбл (John Cable). – В то же время, количество жалоб на потерю данных было очень мало (одна сотая часть одного процента от всех обновившихся), но любая потеря данных является серьезной проблемой».

Обновление Windows 10 вышло 2 октября, но спустя несколько дней компания прекратила его распространять. Вызвано это было жалобами пользователей на потерю данных из папки «Мои Документы». Так, один из них потерял 220 гигабайт файлов, которые собирал на протяжении 23 лет. Кроме этого, после обновления наблюдались проблемы совместимости с процессорами Intel поколения Skylake и новее. Это приводит к росту нагрузки на чип, а в случае с ноутбуками значительно уменьшает время автономной работы. В компании отреагировали на проблемы и перед обновлением начали выводить предупреждение, во время которого можно откатиться на предыдущую версию системы…

Источник:
https://lenta.ru/news/2018/10/10/ripdata/?utm_source=yxnews&utm_medium=desktop

Last week we paused the rollout of the Windows 10 October 2018 Update (version 1809) for all users as we investigated isolated reports of users missing files after updating. Given the serious nature of any data loss, we took the added precaution of pulling all 1809 media across all channels, including Windows Server 2019 and IoT equivalents. We intentionally start each feature update rollout slowly, closely monitoring feedback before offering the update more broadly. In this case the update was only available to those who manually clicked on “check for updates” in Windows settings. At just two days into the rollout when we paused, the number of customers taking the October 2018 Update was limited. While the reports of actual data loss are few (one one-hundredth of one percent of version 1809 installs), any data loss is serious. We have fully investigated all reports of data loss, identified and fixed all known issues in the update, and conducted internal validation. Also, Microsoft Support and our retail stores customer service personnel are available at no charge to help customers. More details are available below.

Today we take the next step towards the re-release of the Windows 10 October 2018 Update by providing the updated version to our Windows Insider community. We will carefully study the results, feedback, and diagnostic data from our Insiders before taking additional steps towards re-releasing more broadly. More Information. Prior to re-releasing the October 2018 Update our engineering investigation determined that a very small number of users lost files during the October 2018 Update. This occurred if Known Folder Redirection (KFR) had been previously enabled, but files remain in the original “old” folder location vs being moved to the new, redirected location. KFR is the process of redirecting the known folders of Windows including Desktop, Documents, Pictures, Screenshots, Videos, Camera Roll, etc. from the default folder location, c:\users\username\, to a new folder location. In previous feedback from the Windows 10 April 2018 Update, users with KFR reported an extra, empty copy of Known Folders on their device. Based on feedback from users, we introduced code in the October 2018 Update to remove these empty, duplicate known folders. That change, combined with another change to the update construction sequence, resulted in the deletion of the original “old” folder locations and their content, leaving only the new “active” folder intact. Accordingly, below are the issues we have identified and fixed: 

Using KFR the user redirected a known folder to a different drive. For example, suppose you ran out of space on your C drive. You want to save some files separate from your primary folder, so you add another drive to your system for these. You create “D:\documents” and change the location of the files known folder from the original “old” location c:\users\username\documents to D:\documents. In some cases, if the contents of c:\users\username\documents were not moved to D:\documents, then a user could also encounter this issue. When the October 2018 Update was installed the original “old” folder was deleted including the files in that folder (in this example c:\users\username\documents would be deleted; d:\documents, the new location, would be preserved). 

The user configured one or more of their Known Folders (Desktop, Documents, Pictures, Screenshots, Videos, Camera Roll, etc.) to be redirected (KFR) to another folder on OneDrive. For example, the user changed the location property of the documents folder from c:\users\username\documents to another folder. During this process the system prompts the user and asks if they would like to move the files to the new location. If the files were not moved and the October 2018 Update is installed the original “old” folder was deleted including the files in that folder. 

The user used an early version of the OneDrive client and used the OneDrive settings to turn on the Auto save feature. This feature turned on KFR for the Documents and/or Pictures folders based on the user’s choice but did not move the existing files from the original “old” location to the new location. For example, if a user turned on Auto Save for pictures the location of the Pictures folder would be changed from c:\users\username\pictures to c:\users\username\onedrive\pictures, but no files would be moved. The current version of this feature moves the files. If the files were not moved and the October 2018 Update was installed the original “old” folder was deleted including the files in that folder (in this example c:\users\username\pictures would be deleted; c:\users\username\onedrive\pictures, the new location, would be preserved). 

We have fully investigated these issues and developed solutions that resolve all three of these scenarios, so the “original” old folder location and its contents remain intact. Today, we also released some other fixes in the monthly update for customers who have already taken the Windows 10 October 2018 Update… 

Источник: 
https://blogs.windows.com/windowsexperience/2018/10/09/updated-version-of-windows-10-october-2018-update-released-to-windows-insiders/#ux7bc82JoqrxOv9a.97 

Фото https://officemania.ru/images/ 

Термин-понятие «электронный документ-инвалид» ©С.В.Дроков

Дополнительно см.:

Комментариев нет:

Отправить комментарий